مرغ ریش ریش با زرشک غذایی است که می توانید برای تنوع دادن به زرشک پلو با مرغ همیشگی آن را ریش ریش کنید و بعد از کشیدن برنج آن را روی برنج بریزید و سرو کنید. زرشک پلو با مرغ ریش ریش ، مجلسی و تقریبا همه پسند است. دستور پخت زرشک پلو با مرغ مخلوط را در این مقاله خدمت شما عزیزان ارائه می دهیم . در ادامه با بهار نارنج همراه باشید .

مواد لازم زرشک پلو با مرغ ریش ریش زعفرانی

  • گوشت مرغ :۸۰۰  گرم

  • برنج : ۴ پیمانه

  • زرشک : ۱ پیمانه

  • زعفران دم کرده : نصف فنجان

  • رب گوجه فرنگی : ۲ قاشق غذاخوری

  • آب لیمو ترش : ۲ قاشق غذاخوری

  • شکر : ۲ قاشق غذاخوری

  • پیاز : ۲ عدد

  • نمک و فلفل سیاه : به میزان لازم

  • زردچوبه و روغن : به میزان لازم

باقالی پلو با مرغ یک غذای اصیل و ایرانی است که معمولا در مجالس و میهمانی ها مورد استفاده قرار میگیرد. باقالی پلو را میتوان با گوشت ،مرغ و ماهی سرو کرد.

زرشک-پلو-با-مرغ-ریش-ریش

زرشک پلو با مرغ یک غذای اصیل ایرانی است که در مجالس و میهمانی ها جایگاه ویژه ای دارد

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ ریش ریش

  1. برای تهیه زرشک پلوی خوشمزه با مرغ ریش ریش زعفرانی در ابتدا یک قابلمه بر می داریم و کمی روغن داخل آن میریزیم و روی حرارت قرار می دهیم. سپس یک پیاز را می شوییم و پوشت آن را می گیریم ، خلالی برش می زنیم و در روغن تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود.
  2. در این مرحله کمی زردچوبه و فلفل سیاه اضافه می کنیم و مرغ ها را هم اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا بوی بد مرغ گرفته شود. سپس با کمی آب و نمک می گذاریم به مدت ۴۵ دقیقه تا مرغ ها به طور کامل بپزد.
  3. حالا برنج را شسته و از چند ساعت قبل با آب و نمک می گذاریم تا خیس بخورد (زمان خیساندن برنج به نوع و تازگی آن بستگی دارد). یک قابلمه بزرگ برداشته وتقریبا چهار برابر برنج آب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آّب به جوش آید.
  4. آب برنج را ریخته و با کمی نمک داخل آب در حال جوش می ریزیم تا بجوشد و نیم پز شود. سپس آبکش کرده و با ته دیگ دلخواه و کمی روغن دم می کنیم.
  5. مرغ های پخته شده را ریش ریش می کنیم و کنار می گذاریم.یک پیاز دیگر را شسته و پوست می کنیم و به صورت خلال ریز می کنیم. سایز خلال بستگی به سلیقه دارد. یک ماهی تابه بر می داریم و کمی روغن درون آن می ریزیم و روی حرارت ملایم گاز می گذاریم تا داغ شود.
  6. سپس پیاز ها را درون روغن ریخته و تفت می دهیم تا نرم و سبک شود. سپس مقداری زردچوبه به مواد اضافه می کنیم و کمی دیگر تفت می دهیم تا زردچوبه و پیاز ترکیب شوند، سپس رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم.
  7. پس از اینکه رب گوجه فرنگی به خوبی سرخ شد، زرشک هایی که شسته و آب آن خارج شده است را درون ماهی تابه ریخته و تفت می دهیم. کمی که زرشک و رب تفت خورد، مرغ ریش ریش شده را اضافه کرده و تفت می دهیم.
  8. در این مرحله زعفران دم کرده را همراه با آبلیمو و شکر اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند. سپس یک لیوان از آب مرغ را درون ماهی تابه ریخته و درب ظرف را می گذاریم.
  9. حالا اجازه می دهیم تا حدود ۲۰ دقیقه روی شعله ملایم گاز پخته و جا بیفتد و آب آن کشیده شود. در ادامه برنج را در ظرف مناسب می کشیم، سپس مخلوط مرغ و زرشک و زعفران روی آن می ریزیم و سرو می کنیم.

خوراک مرغ و کرفس، یکی از غذاهای خوشمزه است که هر سلیقه ‌ای با آن کنار می ‌آید.  انواع مختلفی از این خوراک وجود دارد،

نکات مهم پخت زرشک پلو با مرغ ریش ریش

  • به دلخواه می تونید کمی خلال بادام و خلال پسته رو در کمی گلاب یا آب حدود ۱۰ دقیقه خیس کنید و بعد داخل کمی کره تفت بدید و برای تزئین روی زرشک پلو استفاده کنید.
  • به دلخواه می تونید یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی رو داخل کمی روغن یا کره تفت بدید و وقتی که رنگش باز شد و خامی رب گرفته شد، حدود یک تا دو لیوان آب مرغ رو به رب اضافه کنید و رب رو در آب مرغ حل کنید و در کنار زرشک پلو با مرغ ریش ریش شده سرو کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *