سوپ کلم بروکلی

سوپ کلم بروکلی جزو سوپ های خوش طعم و خوشمزه ای است که می توانید تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید. این سوپ یک سوپ بین المللی است که با دستور پخت های مختلفی تهیه می شود. سوپ کلم بروکلی خوشمزه سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از سرماخوردگی جلوگیری می کند.در این مقاله قصد داریم طرز تهیه سوپ کلم بروکلی ساده و رستورانی را خدمت شما ارائه دهیم با بهارنارنج همراه باشید.

مواد لازم سوپ کلم بروکلی ترکیه

  • کره : ۵۰ گرم

  • روغن مایع : به مقدار کافی

  • تره فرنگی : ۱ ساقه

  • آرد نودل : ۲ قاشق سوپخوری

  • استاک مرغ : ۴ پیمانه

  • کلم بروکلی : ۴۵۰ گرم

  • شیر : ۲۵۰ میلی لیتر

  • خامه صبحانه : به مقدار کافی

  • جوز هندی: یک چهارم قاشق چایخوری

  • نمک و فلفل سیاه : به مقدار کافی

  • فلفل دلمه ای قرمز : به مقدار کافی
سوپ کلم بروکلی ساده

طرز تهیه سوپ کلم بروکلی رژیمی و رستورانی

  1. برای تهیه سوپ کلم بروکلی خوشمزه و مقوی در ابتدا تره فرنگی را می شوییم، سپس به صورت حلقه ای ریز خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع و کره درون آن اضافه می کنیم.
  2. حالا زمان می دهیم تا کره ذوب شده و روغن داغ شود، سپس تره فرنگی را درون قابلمه می ریزیم و تفت می دهیم تا نرم شود. در ادامه آرد نودل را درون قابلمه حاوی تره فرنگی می ریزیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی آرد نول گرفته شود.
  3. در این مرحله استاک مرغ را درون یک قابلمه جداگانه می ریزیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا به نقطه جوش برسد. در ادامه زمانی که استاک مرغ جوش آمد آن را به تدریج به قابلمه حاوی آرد و تره فرنگی اضافه می کنیم.
  4. حالا آرد را مرتبا هم می زنیم تا گلوله نشود. در ادامه کلم بروکلی را به تکه های متوسط تقسیم می کنیم، سپس می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم. در ادامه نمک را به همراه فلفل سیاه، جوز هندی و کلم بروکلی درون سوپ می ریزیم.
  5. سپس درب قابلمه را می بندیم، سپس اجازه می دهیم سوپ کلم بروکلی به مدت ۱ ساعت روی حرارت ملایم بماند تا کاملا بپزد و جا بیوفتد. در ادامه پس از گذشت این زمان سوپ کلم بروکلی را از روی حرارت بر می داریم.
  6. حالا اجازه می دهیم سوپ کلم بروکلی به مدت ۳۰ دقیقه کاملا خنک شود. پس از گذشت این مدت زمانی که سوپ کاملا خنک شد، آن را درون غذاساز می ریزیم، سپس میکس می کنیم تا سوپ به حالت پوره تبدیل شود. همچنین میتوانیم از گوشتکوب برقی استفاده کنیم و مواد را میکس کنیم.
  7. در این مرحله پوره سوپ کلم بروکلی را مجددا درون قابلمه بر می گردانیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم گرم شود و به تدریج شیر را درون سوپ می ریزیم و به صورت مدام هم می زنیم.
  8. حالا اجازه می دهیم سوپ کاملا داغ شود، سپس از روی حرارت بر می داریم و درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در ادامه فلفل دلمه ای قرمز را می شوییم، سپس قسمت های اضافی آن را جدا می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.
  9. در نهایت مقداری خامه روی حرارت غیر مستقیم قرار می دهیم تا کمی روان شود، سپس خامه را به همراه فلفل دلمه ای قرمز به صورت پخش روی سوپ می ریزیم و به همراه لیمو ترش تازه سرو می کنیم. نوش جان.

ویدئو آموزش پخت سوپ کلم بروکلی

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *