کباب تابه ای

کباب تابه ای یکی از خوش طعم ترین کباب های خانگی است که در ایران تهیه می شود. کباب تابه ای را به دلیل اینکه به سرعت آماده می شود و برا تهیه آن زمان کمی لازم است بسیار محبوب است البته ناگفته نماند که کباب تابه ای خوشمزه و مجلسی نیز هست. کباب تابه ای دردسرهای زغال و منقل ندارد و به راحتی تهیه می شود. در این مقاله دستورپخت کباب تابه ای ساده و خانگی را خدمت شما عزیزان ارائه می دهیم.

مواد لازم کباب تابه ای با گوشت چرخ کرده

  • گوشت چرخ کرده : ۵۰۰ گرم

  • پیاز :۲ عدد بزرگ

  • گوجه فرنگی :۴ عدد متوسط

  • رب گوجه فرنگی : ۲ قاشق غذاخوری

  • سیب زمینی: ۲ عدد متوسط

  • آبلیمو : ۱ قاشق غذاخوری

  • زعفران دم کرده : ۱ قاشق غذاخوری

  • نمک و فلفل سیاه : به میزان لازم

  • روغن : به میزان لازم

  • زردچوبه : به میزان لازم

کباب تابه ای مجلسی

طرز تهیه کباب تابه ای مجلسی

  1. برای تهیه کباب تابه ای خوشمزه در منزل ابتدا پوست پیازها را می گیریم و می شوییم سپس با دندانه متوسط رنده ، آن را رنده می کنیم و در یک ظرف مناسب می ریزیم. سپس گوشت چرخ کرده را به کاسه حاوی پیاز اضافه کرده و مقداری نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به مخلوط گوشت و پیاز اضافه می کنیم.

  2. مواد را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست و ترکیب شوند سپس مانند کباب کوبیده چند دقیقه مواد را ورز می دهیم تا منسجم شوند. اگر فرصت کافی دارید ، بگذارید مایه کباب حدود یک ساعت در یخچال بماند تا در پایان کباب بهتری داشته باشید ، البته اگر فرصت ندارید می توانید این مرحله را حذف کنید.

  3. پس از اینکه مایه کباب را از یخچال خارج کردیم یک تابه مناسب را با کمی روغن چرب می کنیم. در ادامه مایه کباب را کف تابه می ریزیم و آنرا صاف می کنیم به صورتی که قظر کباب در تمام قسمت های تابه یکسان باشد.سپس آن را روی حرارت قرار می دهیم. باید توجه داشته باشید که کباب بعد از پخت کمی جمع میشود و ضخیم تر از حالت اول قرار می گیرد پس با دانستن این موضوع ضخامت اولیه کباب درست کنید.

  4. پس از اینکه کباب خودش را گرفت آنرا به شکل دلخواه برش می زنیم ( برای زیبایی بیشتری می توانید مانند کباب کوبیده به صورت طولی کباب را برش بزنید ) سپس کباب را بر می گردانیم تا سمت دیگر کباب نیز پخته شود.

  5. در این مرحله تقریبا پخت کباب به پایان می رسد و باید سس کباب را اماده کنیم. برای این منظور رب گوجه فرنگی را در یک تابه جداگانه خوب تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود. این کار باعث می شود سس خوشرنگ تر و خوشمزه تری داشته باشیم.

  6. باید دقت داشته باشید که رب گوجه فرنگی را نسوزانید زیرا سس کباب را بدمزه و کمی تلخ می کند. پس از اینکه سس گوجه فرنگی را خوب تفت دادیم نصف فنجان آب به همراه زعفران دم کرده ، کمی آبلیمو و فلفل سیاه و کمی نمک به آن اضافه می کنیم و کمی مخلوط می کنیم تا مواد سس یکدست شوند.

  7. پس از اینکه دو طرف کباب سرخ شد سس را به تابه حاوی کباب اضافه می کنیم و درب تابه را می گذاریم تا سس به خورد کباب برود. طی همین مرحله گوجه فرنگی ها را از وسط نصف کرده و کنار تابه می چینیم تا زمان اماده شدن کباب گوجه فرنگی ها نیز بپزند.

  8. استفاده از سیب زمینی سرخ کرده در کنار کباب تابه ای اختیاری است. در صورتیی که تمایل داشته باشیم پوست سیب زمینی را می گیریم و به صورت خلالی خرد می کنیم سپس در روغن داغ سرخ می کنیم . در اخر پس از اینکه کباب اماده شد انرا در ظرف مورد نظرمان می کشیم و با گوجه فرنگی ها و سیب زمینی سرخ کرده تزیین می کنیم. نوش جان

ویدئو آموزش کباب تابه ای

کباب تابه ای بدون روغن

اگر تمایل دارید کباب تابه ای بدون روغن تهیه کنید باید دقت کنید که تابه های معمولی کباب تابه ای خشک میشود. برای تهیه آن تابه های گریل و یا چدن مناسبند که باعث میشوند گوشت آبدار باشد و رطوبت خود را از دست ندهد.
برای درست کردن این مدل کباب تابه ای کافی است بدون چرب کردن تابه گوشت چرخ کرده را کف تابه پهن کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا کباب تابه ای آماده شود.

کباب تابه ای زعفرانی

برای تهیه کباب تابه ای زعفرانی کافی است در حین پخت کباب تابه ای زعفران دم کرده را در کمی کره تفت دهید سپس با استفاده از یک قلموی تمیز روی کباب بکشید. که هم کباب را خوش طعم می کند هم باعث لذیذ تر شدن گوشت می شود.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *