کباب کوبیده مرغ از انواع کباب کوبیده های بسیار خوش طعم و پر طرفدار است.در واقع جز غذاهای سنتی و قدیمی ایران است که کمتر کسی پیدا میشود که به آن علاقه مند نباشد. اگر به هر دلیلی نمیتوانید گوشت قرمز مصرف کنید یا گوشت قرمز دوست ندارید بهتر است برای درست کردن این کباب مرغ در منزل دست به کار شوید. در ادامه شما عزیزان را با طرز تهیه کباب کوبیده مرغ  آشنا میکنیم :

مواد لازم کوبیده مرغ مخصوص :

  • مخلوط سینه و ران مرغ : ۵۰۰ گرم

  • پیاز : ۱۰۰ گرم

  • کره : ۷۰ گرم

  • فلفل دلمه ای سبز و قرمز : هرکدام نصف

  • زعفران دم کرده : ۱ قاشق غذاخوری غلیظ

  • نمک : ۲ قاشق چایخوری

  • فلفل سیاه و پاپریکا : هر کدام ۱ قاشق چایخوری

کوبیده مرغ با سبزیجات

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ خوشمزه :

  1. در ابتدا برای تهیه کباب کوبیده مرغ مخصوص ، گوشت مرغ را با چرخ گوشت چرخ میکنیم. درون ظرف مناسب میریزیم . باید دقت کنیم که برای تهیه کباب مرغ حتما از مخلوط ران و سینه استفاده کنیم .
  2. در این مرحله پیازها را رنده میکنیم ، آب آن را کامل میگیریم و به ظرف حاوی مرغ چرخ کرده اضافه میکنیم.
  3. فلفل دلمه ای ها را خرد میکنیم و همراه با نمک ، فلفل، پاپریکا و زعفران دم کرده درون مواد میریزیم. مواد را کاملا ورز میدهیم .
  4. برای نرم آبدار پخته شدن کباب کوبیده مرغ میتوانیم در مواد چرخ شده کره بریزیم و هم مخلوط کنیم تا مواد یکدست و منسجم شود .
  5. سپس روی ظرف مواد را سلفون میکشیم. درون یخچال میگذاریم به مدت یک ساعت تا مواد استراحت کند . پس از گذشت ۱ ساعت مواد را از یخچال بیرون می آوریم .
  6. یک ظرف حاوی آب جلوی دست خود میگذاریم . از مواد به اندازه یک نارنگی بر میداریم روی سیخ قرار میدهیم ، سپس با یک دست مواد را روی سیخ پهن میکنیم. سپس با شصت دست روی کباب نقش می اندازیم.
  7. کباب ها را روی یک سینی با فاصله از هم میچینیم . بعد از اینکه کل مواد را به سیخ زدیم آن ها را کباب میکنیم.
  8. در زمان کباب کردن کوبیده ها میتوانید یک کره ذوب کنید همراه با زعفران دم کرده روی کباب ها بمالید.
  9. به همراه تعدادی گوجه کبابی همراه با نان یا برنج سرو میکنیم.
کباب کوبیده مرغ با جعفری

طرز تهیه فوق العاده کباب مرغ تابه ای :

اگر شرایط لازم برای کباب کردن مواد را ندارید میتوانید از یک ماهی تابه استفاده کنید به این صورت که مواد کباب را طبق دستور بالا درست و آماده میکنید سپس درون یک تابه را به حدی که فقط چرب شود روغن میریزیم.مواد را درون تابه پهن میکنیم و میگذاریم سرخ و پخته شود یا به سیخ های چوبی میکشیم و سرخ میکنیم.برای سرو کباب در این روش گوجه ها را نیز سرخ میکنیم . به همراه برنج یا نان سرو میکنیم.

نکات مهم :

  • میتوانید برای معطر کردن کباب مرغ کمی جعفری داخل مواد بریزید. هم معطر میشود هم خوش طعم.
  • برای نرم و آبدار بودن کباب مرغ میتوانید بجای کره از دنبه آب شده استغاده کنید. به سلیقه و طبع غذایی خودتان بستگی دارد .

پیشنهاد : برای آشنایی با طرز تهیه ” کباب یونانی ” کلیک کنید .

.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *