قیمه گوشت چرخ کرده یکی از راه های فوری برای تهیه قیمه است که میتوانید آن را برای خانواده و عزیزانتان تهیه کرده و میل کنید. خورش قیمه با گوشت چرخ کرده را می توانید وقتی که زمان کمی دارید در تایم کم تهیه کنید . البته که خورش قیمه با گوشت چرخ کرده علاوه بر سریع آماده شدن طعم فوق العاده و خوشمزه ای دارد. باید برای تهیه این خوش نکات مهمی که گفته میشود را رعایت فرمایید تا در آخر خورش خوش طعمی داشته باشید.
خورش قیمه چرخ کرده را می توانید همراه با سیب زمینی و بادمجان طبخ کنید. در ادامه طرز تهیه خورش قیمه با گوشت چرخ کرده را خدمت شما ارائه می دهیم پس با بهارنارنج همراه باشید.

مواد لازم قیمه با گوشت چرخ کرده مجلسی

  • گوشت چرخ کرده : ۳۰۰ گرم

  • لپه : یک ونیم پیمانه

  • پیاز : ۲ عدد متوسط

  • زعفران دم کرده : ۱ قاشق غذاخوری

  • رب گوجه فرنگی : ۲ قاشق غذاخوری

  • آب لیمو ترش : ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری

  • سیب زمینی : ۲ عدد بزرگ

  • بادمجان (اختیاری) : ۲ عدد متوسط

  • نمک و فلفل سیاه : به میزان لازم

  • زردچوبه و روغن : به میزان لازم

ویدئو آموزش خورشت قیمه با گوشت چرخ کرده

خورش قیمه بامرغ

خورش قیمه با مرغ یکی از انواع خورش های قیمه است که طعم و بویی عالی دارد.

طرز تهیه خورش قیمه با گوشت چرخ کرده خوش طعم و سریع

  1. برای تهیه قیمه با گوشت چرخ کرده مجلسی و خوشمزه به صورت فوری ابتدا باید لپه را از چند ساعت قبل درون یک کاسه آب بخیسانیم. پس از اینکه لپه به خوبی خیس خورد، آنرا به همراه ۳ لیوان آب جوش درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم.
  2. در این مرحله پوست پیاز را می گیریم و میشوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و پیاز را اضافه می کنیم. حالا پیاز را بدون روغن کمی تفت می دهیم تا آب آن کشیده شود.
  3. حالا ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع به قابلمه اضافه می کنیم و پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا طلایی شود. در ادامه مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به پیاز اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا با هم ترکیب شوند و پیاز خا نرم و شیشه ای شوند.
  4. در این مرحله گوشت چرخ کرده را به قابلمه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود و تغییر رنگ دهد. در ادامه رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا به طور کامل سرخ شود.
  5. در هنگام تفت دادن رب گوجه فرنگی، برای خوشرنگ تر شدن خورش زعفران دم کرده را نیز اضافه می کنیم. در ادامه ۲ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خورش با حرارت متوسط بپزد و جا بیفتد.
  6. پس از اینکه لپه به طور کامل پخت، آنرا آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم. سپس باید زمان دهیم تا آب خورش کمتر شود و گوشت به طور کامل بپزد. پس از اینکه گوشت به طور کامل پخت، لپه را به همراه آب لیمو ترش اضافه می کنیم.
  7. حالا طعم خورش را می چشیم و مقداری نمک به همراه فلفل سیاه اضافه می کنیم. خورش ما تقریبا آماده است، فقط باید سیب زمینی و بادمجان را سرخ کنیم. برای این منظور سیب زمینی ها را به صورت خلالی خرد می کنیم.
  8. سپس با آب سرد می شوییم تا نشاسته روی سیب زمینی ها از بین برود. در ادامه بادمجان ها را هم به صورت ورقه ای نازک خرد می کنیم. حالا یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و چند قاشق غذاخوری روغن اضافه می کنیم.
  9. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، سیب زمینی و بادمجان ها را سرخ میکنیم در پایان خورش را درون ظرف می ریزیم و با سیب زمینی و بادمجان تزیین می کنیم، سپس به همراه برنج سرو می کنیم.

خورش قیمه یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین خورش های ایرانی است که تقریبا بیشترین محبوبیت را در میان غذاهای نذری دارد. این خورش یکی از اصیل ترین غذاهای ایرانی است

خورش قیمه با گوشت چرخ کرده

نکات مهم پخت قیمه با گوشت چرخ کرده

  • گوشتی که در این خورش استفاده می شود بهتر است ترکیب گوساله و گوسفند مخلوط چرخ شده باشد
  • می توانید از گوجه فرنگی پوره شده به جای رب استفاده کنید.
  • رب گوجه فرنگی و زعفران یکی از عامل های رنگ دهنده قیمه می باشد.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *