کوکو سبزی یه غذای خوشمزه و ساده است . کوکو سبزی را میتوانیم به عنوان غذای اصلی برای شام و ناهار سرو کنیم علاوه بر آن به عنوان پیش غذا هم میتوانیم از کوکو سبزی استفاده کنیم. در ادامه طرز تهیه کوکو سبزی مجلسی را اموزش خواهیم داد :

مواد اولیه کوکو سبزی حرفه ای و سریع :

  • سبزی کوکویی : ۵۰۰ گرم

  • تخم مرغ: ۳ عدد

  • زرشک (اختیاری): ۱ قاشق غذاخوری

  • گردو (اختیاری): ۲ عدد

  • نمک و فلفل سیاه : به اندازه کافی

  • روغن و زردچوبه : به اندازه کافی

  • آرد : ۱ قاشق غذاخوری

کوکو سبزی حرفه ای

طرز تهیه کوکو سبزی مرحله به مرحله :

  1. برای تهیه کوکو سبزی خوشمزه ابتدا سبزی کوکو را کامل میشوریم . سبزی ها را خرد و ساطوری میکنیم و درون ظرفی میریزیم.
  2. در این مرحله گردوها را نیز خرد میکنیم و درون سبزی خرد شده میریزیم .
  3. حالا نوبت تخم مرغ هاست . باید درون ظرف سبزی تخم مرغ ها را بشکنیم.
  4. زرشک را به همراه نمک و فلفل و زردچوبه و آرد درون مواد میریزیم.
  5. باید کل مواد را مخلوط کنیم. به مدت ۵ دقیقه هم بزنیم.
  6. در این مرحله درون ظرف مد نظر روغن میریزیم تا کاملا داغ شود .
  7. اگر بخواهیم که به عنوان غذای اصلی کوکو سبزی را بپزیم میتوانیم تمام مواد را درون روغن داغ شده بریزیم و روی ان را صاف کنیم و شکل دهیم. فقط باید دقت کنیم که کوکو خیلی ضخیم نشود تا مواد بپزند.بعد از سرخ شدن یک سمت آن کوکو را بر میگردانیم تا طرف دیگر هم سرخ شود.
  8. ولی اگر میخواهیم به عنوان پیش غذا از کوکو سبزی استفاده کنیم.میتوانیم کمی از مواد را بر داریم و درون روغن داغ بیندازیم و حالتش بدیم. همچنین میتوانیم از نان باگت استفاده کنیم .به شکل دایره ای آن را برش دهیم و داخل آن را خالی کنیم سپس درون روغن می اندازیم و مواد را داخل آن میریزیم و سرخ میکنیم.
  9. کوکو سبزی دیگر آماده است پس نوش جان.
کوکو سبزی مخصوص، کوکو سبزی رستورانی

نکات مهم:

  • یکسری افراد برای پف کردن کوکو از بکینگ پودر استفاده میکنند . در صورتی که اگر تخم مرغ ها را کمی بیشتر هم بزنند نیازی به استفاده از بکینگ پودر نیست و کوکو پف میکند. بعد از ریختن مواد درون تابه به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در تابه را ببندید تا مواد به حد کافی پف کند .
  • اگر مایل بودید کوکو سبزی را در فر آماده کنید ، ابتدا فر را از ۱۵ دقیقه قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. سپس قالبی که برای پخت کوکو در نظر گرفته ایم خود را با روغن چرب کنید.سپس مایه کوکو را داخل قالب بریزید و آنرا صاف کنید. برای پخت کامل کوکو سبزی در فر حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه زمان نیاز است. پس از اینکه کوکو پخت اجازه دهید کمی خنک شود سپس آنرا برش بزنید و در ظرف دلخواه سرو کنید.
  • در برخی مناطق کوکو سبزی را با ماست تهیه میکنند چون باعث تردتر شدن کوکو میشود. نسبت ماست چکیده به مواد لازم این دستور باید ۲۰۰ یا ۲۵۰ گرم ماست چکیده بدون آّب باشد.

پیشنهاد : برای آشنایی با طرز تهیه ” شامی مرغ ” کلیک کنید .

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *