فینگرفودها مناسب میز عصرانه مهمانی های شما هستند،.فینگرفود سیب زمینی را میتوانیم همراه با موادی چون سوسیس ،مرغ ،قارچ و …. تهیه نماییم .در این مقاله ساده ترین فینگرفود سیب زمینی را خدمت شما ارائه میدهیم تا در کمترین زمان بتوانید آن را تهیه نمایید.

طرز تهیه فینگرفود سیب زمینی سوخاری :

  • سیب زمینی : ۳ عدد متوسط
  • پنیر پیتزا : ۱۰۰ گرم
  • جعفری : ۱ دسته کوچک
  • تخم مرغ : ۱ یا ۲ عدد
  • آرد سفید : ۱ پیمانه
  • پودر سوخاری : ۱ پیمانه
  • نمک و فلفل سیاه : به میزان لازم
  • پودر سیر و پودر پیاز : به میزان لازم
  • زردچوبه و روغن : به میزان لازم

طرز تهیه فینگرفود سیب زمینی مخصوص:

  1. برای تهیه فینگرفود سیب زمینی خوشمزه ابتدا سیب زمینی ها را میشوییم و همراه با کمی نمک و آب میگذاریم روی شعله زیاد تا آب پز شود.
  2. برای پخت سیب زمینی ها تقریبا حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه زمان لازم است . بعد از اینکه سیب زمینی ها کامل پختند.آن را ازروی شعله بر میداریم ، روی آن آب سرد میریزیم تا خنک شوند .
  3. بعد از اینکه سیب زمینی ها خنک شدند ، پوست آن ها را میگیریم و در ظرف مناسب با گوشتکوب له میکنیم . سپس جعفری ها را ساطوری خرد میکنیم و به ظرف اضافه میکنیم .
  4. در این مرحله پنیر پیتزا را به همراه نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پودر پیاز و زردچوبه به مواد اضافه میکنیم و به خوبی هم میزنیم تا مواد به مخلوط شوند. بعد از اینکه مواد یکدست شدند روی ظرف را میپوشانیم و در یخچال قرار میدهیم.
  5. بعد از ۱ ساعت ظرف را از یخچال خارح میکنیم . حالا تخم مرغ ها را در ظرفی میشکنیم و به خوبی هم میزنیم. در دو ظرف جداگانه نیز آرد و پودر سوخاری را میریزیم و جلو یدتمان قرار میدهیم.
  6. در این مرحله مقداری سیب زمینی را بر میداریم و با دست به شکل و اندازه دلخواه در می آوریم و در ظرفی میچینیم. باید دقت کنیم که اندازه آنها زیاد بزرگ نشود.
  7. برای اینکه فینگر فود ها تقریبا یک اندازه شود و در مجالس جلوه ی بهتری داشته باشد .میتوانیم سیب زمینی را در همان حالت که سرد است در یک سینی پهن میکینم و با چاقو برش های یک اندازه میزنیم .
  8. سپس در یک تابه مناسب روغن میریزیم و میگذاریم داغ شود. حالا سیب زمینی ها را ابتدا درون آرد می غلطانیم سپس درون تخم مرغ می غلطانیم و در نهایت درون پودر سوخاری سپس درون روغن سرخ میکنیم.
  9. بعد از اینکه فینگرفودها سرخ شدند . آن ها را روی دستمال حوله ای قرار میدهیم تا روغن اضافی آن گرفته شود. سپس به همراه سس دلخواه سرو میکنیم. نوش جان

پیشنهاد : برای آشنایی با طرز تهیه ” فینگرفود کالباس ” کلیک کنید .

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *