دونات حرفه ای

دونات شناخته شده ترین پیراشکی در سراسر جهان است که به صورت میان وعده کاربرد دارد. دونات  را در طعم ها و شکل های مختلف و متنوعی تهیه می کنند. به همین دلیل هم بسیار جذاب و پرطرفدار است.در این مقاله طرز تهیه دونات حرفه ای و پفکی را به روش بازاری خدمت شما عزیزان ارائه می دهیم پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید

مواد لازم دونات خانگی فانتزی

  • آرد سفید : حدود ۵۰۰ گرم
  • شیر : ۲۲۵ میلی لیتر
  • خمیر مایه فوری : ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک : ۱ قاشق چایخوری
  • شکر : ۲ قاشق غذاخوری
  • وانیل : نصف قاشق چایخوری
  • تخم مرغ : ۱ عدد
  • کره : ۵۰ گرم
  • بکینگ پودر : ۸ گرم
  • شکلات تخته ای : ۲۰۰ گرم
  • روغن مایع : ۲ قاشق غذاخوری
دونات خانگی

طرز تهیه دونات زیاد با پف زیاد

  1. برای تهیه دونات با پف زیاد ابتدا شیر را روی حرارت قرار داده و گرم می کنیم تا حدی که دست را نسوزاند، سپس شیر را به همراه خمیر مایه فوری در یک ظرف مناسب می ریزیم. در ادامه شیر و خمیر مایه را به خوبی با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

  2. در این مرحله شکر ، نمک و وانیل را به کاسه اضافه می کنیم و کمی هم میزنیم تا ترکیب شوند. در ادامه تخم مرغ را به کاسه اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم تا تخم مرغ هم با مواد کاملا مخلوط شود.

  3. حالا آرد را روی مواد درون کاسه الک می کنیم و با همزن دستی هم میزنیم و مخلوط می کنیم تا خمیری نرم به دست بیاید که به دست نچسبد. (توجه داشته باشید که ممکن است آرد کمتری برای این مقدار مواد لازم باشد. بنابراین آرد را کم کم اضافه کنید. بعضی از آردها آب کمتری جذب می کنند و به همین دلیل باید از اضافه کردن بیش از حد آرد خودداری کنیم، چون این عمل باعث می شود که خمیر دونات خشک و سنگین شود و پس از سرخ شدن به خوبی پف نکند.)

  4. پس از اینکه خمیر آماده شد و دیگر به دست یا لیسک نچسبید، حالا می توانیم کره را به آن افزوده  و خمیر را با کره مخلوط می کنیم تا کره به طور کامل به خورد خمیر برود. پس از اینکه کره به خورد خمیر رفت و به طور کامل مخلوط شد،  بکینگ پودر را به خمیر اضافه می کنیم.

  5. حالا مجددا خمیر را با بکینگ پودر ورز می دهیم تا بکینگ پودر به طور کامل جذب خمیر شود. بعد از اینکه بکینگ پودر به خورد خمیر رفت ، به مدت ۱۰ دقیقه دیگر خمیر را با دست ورز می دهیم تا کاملا منسجم و یکدست شود.

  6. در این مرحله یک ظرف مناسب برمی داریم و با کمی روغن مایع چرب می کنیم، سپس خمیر را به صورت یک چونه بزرگ در می آوریم و داخل ظرف قرار می دهیم. در ادامه روی خمیر را نیز کمی چرب می کنیم، سپس روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم.

  7. روی سلفون هم یک دستمال ضخیم قرار می دهیم یا با سلفون روی ظرف را می کشیم، سپس خمیر را در محیط آشپزخانه به مدت یک ساعت کنار می گذاریم تا به خوبی استراحت کند و حجمش دو برابر شود. پس از گذشت این زمان خمیر را به سطح کار منتقل می کنیم.

  8. خمیر را کمی ورز می دهیم تا پف آن گرفته شود، سپس خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم و هر قسمت را با وردنه به قطر حدودا یک سانتی متر باز می کنیم. در ادامه خمیر ها را با کاتر مخصوص دونات قالب می زنیم.

  9. اگر قالب مخصوص دونات در دسترس نداشتیم از درب یک دبه بزرگ و درب نوشابه استفاده می کنیم. در ادامه یک کاغذ روغنی را به قطعات کوچک برش می زنیم، سپس هر خمیر قالب زده را روی یک تکه کاغذ روغنی قرار می دهیم.

  10. در این مرحله پس از اینکه تمام خمیر را قالب زدیم، آنرا درون یک سینی می چینیم، سپس مجددا روی خمیرهای قالب زده را با دستمال می پوشانیم و به مدت ۱۵ دقیقه استراحت می دهیم تا حجم خمیرها دو برابر شود.

  11. حالا یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و به اندازه ای روغن مخصوص سرخ کردنی اضافه می کنیم که دونات ها هنگام سرخ شدن در روغن شناور باشند. توجه داشته باشید که روغن باید کاملا داغ باشد، ولی حرارت زیر آن باید ملایم باشد.

  12. حالا با استفاده از کاغذ روغنی زیر خمیرها، آنها را درون روغن داغ می اندازیم و اجازه می دهیم سرخ شوند. پس از اینکه یک سمت دونات طلایی شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز به خوبی سرخ شود.

  13. پس از اینکه دونات ها سرخ شدند، آنها را از روغن خارج می کنیم و روی دستمال حوله ای یا توری فلزی قرار می دهیم تا روغن اضافی شان به طور کامل کشیده شود. در ادامه شکلات را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

  14. سپس به روش بن ماری روی حرارت بخار آب قرار می دهیم تا شکلات ذوب شود، سپس روغن مایع را به آن اضافه می کنیم تا رقیق شود. در ادامه شکلات ذوب شده را در قیف کاغذی می ریزیم و به وسلیه آن دونات ها را تزیین می کنیم. نوش جان

ویدئو آموزش طرز تهیه دونات خانگی

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *