پودینگ شکلاتی

پودینگ شکلاتی یک دسر مجلسی و فوق العاد خوشمزه است که برای میهمانی و دورهمی های خود میتوانید آن را تهیه کنید. در تهیه پودینگ شکلاتی از پودر کاکائو و نشاسته ذرت استفاده میشود . بعد از این که پودینگ مدتی ماند و بسته شد بافت مخملی خامه ای فوق العاده ای پیدا میکند. برای مهمانی ها به راحتی میتوانید مواد لازم این دسر را دو یا سه برابر کنید.در این مقاله آموزش طرز تهیه پودینگ شکلاتی مجلسی و خوشمزه را خدمت شما ارائه می دهیم برای یادگیری این دستور پخت با بهارنارنج همراه باشید.

مواد لازم

  • پودر کاکائو  : ۲ قاشق غذاخوری

  • نشاسته ذرت : ۳ قاشق غذاخوری

  • شیر : ۱/۴ پیمانه (برای خمیر کاکائویی)

  • شیر : ۲ پیمانه

  • شکر : ۱/۳ پیمانه

  • عصاره وانیل : ۱/۴ قاشق چایخوری (دلخواه)

پودینگ شکلاتی

طرز تهیه پودینگ شکلاتی خوشمزه و مجلسی

  1. برای تهیه پودینگ شکلاتی کاکائویی ابتدا ۲ قاشق کاکائو و ۳ قاشق نشاسته ذرت را در ظرف مناسبی می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم. برای طعم کاکائوی بیشتر میتوانیم از ۲ و نیم تا ۳ قاشق کاکائو استفاده کنیم اما در این صورت باید مقدار شکر را هم بیشتر کنیم تا پودینگ تلخ نشود.
  2. در مرحله بعد یک چهارم پیمانه شیر به مواد اضافه می کنیم. شیر را می توانید بگذارید هم دمای محیط شود سپس به مواد اضافه کنید یا به صورت سرد به مواد اضافه کنید. مواد را هم می زنیم تا هیچ گلوله ای در مایع نباشد و مخلوط ترکیب و یکدست شود.
  3. حالا ۲ پیمانه شیر داخل شیرجوش می ریزیم و روی شعله قرار می دهیم تا گرم شود. وقتی شیر گرم یا کمی داغ شد شکر را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا در شیر حل شود.
  4. سپس شعله را کم می کنیم و خمیر کاکائو و نشاسته ذرت را اضافه کنید. و شروع به هم زدن با همزن دستی می کنیم.
  5. می گذاریم روی شعله ملایم بماند و مرتب هم می زنیم تا پودینگ غلیظ شود. علاوه بر غلیظ شدن، رنگ مخلوط هم عوض میشود و کمی تیره تر میشود.باید با قاشق غلیظ بودن پودینگ را تست کنیم. پودینگ باید یک لایه پشت قاشق را بپوشاند و به آهستگی از قاشق چکه کند.
  6. وقتی به این مرحله رسید شعله را خاموش کنید و در صورت تمایل وانیل را اضافه کنید.
  7. یک هم دیگر بزنید و بلافاصله مخلوط را بین کاسه ها تقسیم کنید. ته ظرف را هم که احتمالا پودینگ کمی غلیظ تر است با قاشق یا کفگیر سیلیکونی پاک می کنیم.
  8. اجازه می دهیم پودینگها کمی خنک شود سپس روی کاسه ها را با ورق آلومینیومی می پوشانیم. اگر وقتی دسر داغ است رویش فویل بکشیم روی آن قطره های آب ایجاد میشود.
  9. دو تا چهار ساعت پودینگ را در یخچال قرار می دهیم تا غلیظ و مخملی شود. قبل از سرو هم میتوانیم مقداری شکلات روی آن رنده کنید یا از میوه ها یا مغزهای دلخواه برای تزیین آن استفاده کنید.

ویدئو آموزشی پودینگ شکلاتی

نکات مهم پخت پودینگ شکلاتی کاکائویی

  • اگر به لبنیات حساسیت دارید می توانید از شیر سویا و یا شیر بادام برای تهیه پودینگ شکلاتی استفاده کنید.
  • اگر دوست دارید پودینگ پر رنگ تری داشته باشید می توانید پودر کاکائو را بیشتر کنید.فقط دقت کنید که مقدار شکر را کمی بیشتر کنید که پودینگ تلخ نشود.
  • اگر مایل باشید می توانید شکر را بنا به سلیقه غذاییتان تنظیم کنید.
  • می توانید زمانی که پودینگ را از روی حرارت برداشتید ۲ قاشق غذا خوری خامه به آن بیفزایید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *