شیرینی دانمارکی از جمله شیرینی خشک های قدیمی است که به شکل های مختلف در قنادی ها وجود دارد. بافت این شیرینی لطیف و خوشمزه است که می توانید به صورت خانگی آن را تهیه کنید.شیرینی دانمارکی شکل های مختلفی داره مثل مدل پاپیونی، حلزونی و یا ساده و با مواد مختلفی مثل خلال پسته، خلال بادام، پودر قند و یا کنجد تزیین میشه. در ادامه آموزش شیرینی دانمارکی مخصوص به روش بازاری را خدمت شما آموزش می دهیم. با بهارنارنج همراه باشید.

مواد اولیه شیرینی دانمارکی اصل

  •  آرد سفید : ۸۰۰ گرم

  • آب : ۱ لیوان

  • خمیر مایع : ۲ قاشق غذاخوری

  • شکر : ۱۰۰ گرم

  • کره : ۳۰۰ گرم

  • تخم مرغ : ۲ عدد

  • شیر : نصف پیمانه

  • ۱/۴ پیمانه برابر با ۶۰ گرم روغن مایع

طرز تهیه شیرینی دانمارکی در خانه

  1. برای تهیه شیرینی دانمارکی خوشمزه و مخصوص در خانه در ابتدای کار شیر ولرم را به همراه شکر و خمیر مایه درون یک کاسه مناسب ریخته، سپس کمی مخلوط می کنیم و روی کاسه را با درپوش می پوشانیم تا خمیر مایه عمل بیاید.
  2. پس از گذشت ۱۰ دقیقه تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر درون یک کاسه جداگانه می ریزیم . با دور تند همزن برقی به مدت ۲ دقیقه هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند ، سپس مخلوط خمیر مایه و زعفران را به آن اضافه می کنیم.
  3. در ادامه آرد را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی چند مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه کرده و ورز می دهیم تا خمیری نرم و یکدست درون کاسه جمع شود. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.
  4. در این مرحله زمان می دهیم خمیر در یک جای گرم به مدت ۱ ساعت استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود.
  5. در این فاصله کرم میانی شیرینی را آماده می کنیم ، برای تهیه آن نشاسته، شکر و شیر را درون یک قابلمه مناسب ریخته و هم می زنیم . زمانی که نشاسته و شکر درون شیر حل شدند، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا مایه میانی غلیظ شود . پس از اینکه بافت مایه میانی همانند فرنی غلیظ شد قابلمه را از روی حرارت بر می داریم تا خنک شود.
  6. در این مرحله شهد روی شیرینی را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا شکر را به همراه آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس بدون هم زدن قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا ذرات شکر حل شود و شربت جوش بیاید.
  7. پس از اینکه شهد ریز جوش زد، زعفران دم کرده را به همراه گلاب به قابلمه اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم روی حرارت بماند تا غلیظ شود. زمانی که مایه میانی شیرینی خنک شد آن را درون قیف یکبار مصرف می ریزیم.
  8. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا کاملا گرم شود. پس از گذشت زمان استراحت خمیر، آن را روی سطح کار با کمک وردنه به صورت نازک هن می کنیم، سپس اطراف خمیر را جدا می کنیم تا مرتب شود.
  9. در ادامه مایه میانی را به صورت عمودی یک طرف خمیر پایپ کرده، سپس خمیر را رول می کنیم و به اندازه های دلخواه برش می زنیم.
  10. حالا زرده تخم مرغ را به همراه شیر و زعفران دم کرده درون یک کاسه مناسب می ریزیم. مواد رومال را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند، سپس برس را به آن آغشته کرده و روی خمیر ها می مالیم. در ادامه به دلخواه روی هر خمیر مقداری کنجد ،پودر نارگیل یا خلال بادام می ریزیم، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.
  11. در این مرحله خمیر ها را درون سینی فر با فاصله از هم می چینیم، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم. اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه درون فر بمانند تا به طور کامل پخته شوند.
  12. پس از گذشت این زمان گریل را روشن می کنیم، سپس زمان می دهیم شیرینی ها به مدت ۳ الی ۴ دقیقه گریل شوند تا روی آن ها کاملا طلایی و خوشرنگ شود. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم.
  13. حالا اجازه می دهیم شیرینی ها کاملا خنک شوند، سپس برس را به شهد آغشته می کنیم و روی شیرینی ها می مالیم. در پایان شیرینی ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *