کوکی نارگیلی با فر

کوکی نارگیلی یکی از شیرینی هایی است که میتوانید در اعیاد مختلف آن را تهیه کنید.این کوکی نارگیلی خوشمزه را می توانید هم با فر هم بدون فر درست کنید. اگر دستور پخت را دقیق اجرا کنید یک کوکی مشابه با کوکی نارگیلی بازاری و مجلسی را در منزل خواهید داشت. کوکی نارگیلی را بعد از تهیه میتوانید در ظرف در بسته در یخچال نگه دارید و نیم ساعت قبل از سرو از یخچال خارج کنید تا هم دمای محیط شود. در ادامه دستور پخت این کوکی خوشمزه را خواهید دید:

مواد لازم کوکی نارگیلی نرم

  • آرد :۲۰۰ تا ۲۵۰ گرم (۱.۵ الی ۲ پیمانه)
  • پودر قند ۱۰۰: گرم (۲/۳ پیمانه)
  • نشاسته ذرت :۳۰ گرم (۳ قاشق غذاخوری)
  • کره نرم‌شده : ۱۲۰ گرم
  • روغن مایع :۳۰ گرم (۱/۸ پیمانه)
  • تخم‌مرغ : ۱ عدد
  • وانیل : ۱/۴ قاشق چای‌خوری
  • پودر نارگیل : به مقدار لازم

طرز تهیه کوکی نارگیلی مجلسی

  1. ابتدا تمام مواد را اندازه کنید و در دمای محیط قرار دهید تا هم‌دمای محیط شود. کره باید کاملا نرم شود. آرد را سه بار الک کنید. اگر می‌خواهید این کوکی را بدون فر تهیه کنید باید یک تابه را روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود.
  2. با دور تند همزن کره را با پودر قند هم بزنید تا سبک و حجیم و روشن شود (تقریبا ۲ دقیقه). حتما در بین کار چند بار با لیسک دور کاسه را تمیز کنید تا همه مواد هم بخورد و مزه خامی ندهد. در ادامه روغن مایع را اضافه کنید و با دور تند همزن برقی بزنید و در ادامه تخم‌مرغ و وانیل و به دلخواه اسانس را اضافه کنید و ۳ دقیقه دیگر با همزن برقی مواد را بزنید تا یک‌دست شود.
  3. سپس نشاسته ذرت را اضافه کنید و مواد را هم بزنید(در حد مخلوط شدن). حالا باید به تدریج آرد را اضافه کنید. آرد را باید در حدی بریزید که خمیر نرم و لطیفی به دست بیاید. به‌طوری‌که وقتی مقداری از خمیر برمی‌دارید و گلوله می‌کنید باید کاملا بدون ترک باشد. حالا کوکی را به صورت گلوله‌های یک اندازه در بیاورید و در داخل پودر نارگیل بغلتانید.
  4. کوکی‌ها را با فاصله از هم داخل سینی فر بچینید و با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه بگذارید تا بپزد. برای پخت بدون فر نیز داخل تابه دو طرفه قرار دهید و تابه را روی شعله پخش کن بگذارید تا شیرینی‌ها بپزند. سپس صبر کنید تا کاملا خنک شود و از روی سینی جدا کنید.

امیدوارم این کوکی خوشمزه رو درست کنید و لذت ببرید، در کنارش میتونید دستور پخت دسر های موجود در سایت رو ببینید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *