کوکی کشمشی ترد و آسان

کوکی گردویی کشمشی یکی از کوکی های پرطرفدار و البته خوش طعم است .که به درد دورهمی های عصرانه شما قطعا میخورد. در آموزش های گذشته دستور پخت کوکی های نارگیلی و شکلاتی را قرار دادیم در صورت تمایل میتوانید ازآن ها دیدن کنید.در ادامه دستور پخت مرحله به مرحله کوکی کشمشی خانگی  رو داریم .

مواد لازم کوکی کشمشی خوشمزه :

  • آرد : ۲ پیمانه + ۱ قاشق غذاخوری

  • بکینگ پودر:    ۱ قاشق چایخوری

  • نمک :  ۱ پنس

  • کره : ۶۰ گرم

  • پودر قند یا پودر شکر : ۱ پیمانه سرخالی

  • تخم مرغ : ۲ عدد

  • عصاره وانیل    :  قاشق چایخوری

  • پودر دارچین (اختیاری) :۱ قاشق چایخوری

  • روغن مایع : ۱ قاشق غذاخوری

  • شیر : ۴ قاشق غذاخوری

  • کشمش  :۱ پیمانه

  • مغز گردو : ۱ پیمانه

     

طرز تهیه کوکی کشمشی با کره :

  1. برای پخت این کوکی کشمشی ساده ابتدا کره را از یخچال خارج کرده و زمان می دهیم تا با توجه به دمای محیط  نرم شود. سپس ۲ پیمانه آرد را همراه با نمک و بکینگ پودرمخلوط می کنیم.
  2. در این مرحله ترکیب آرد را درون الک میریزیم وطی ۳ مرحله الک میکنیم و کنار میگذاریم. سپس پودر قند را الک میکنیم و درون ظرف مناسب میریزیم.
  3. حالا کره را که هم دمای محیط شده به همراه عصاره وانیل درون یک ظرف میریزیم و با دور تند همزن مخلوط میکنیم.
  4. باید توجه داشته باشیم که بین کار کاسه را دورگیری میکنیم تا کره به صورت یکدست هم زده شود. سپس وقتی  که مخلوط کره کاملا کرم رنگ و خمیری شد اول یک تخم مرغ را به کاسه اضافه می کنیم و مجددا با همزن برقی به مدت یک (۱) دقیقه هم می زنیم.
  5. سپس تخم مرغ دوم را همراه با عصاره وانیل و پودر دارچین به مواد اضافه کرده و مخلوط میکنیم. درحین مخلوط کردن مواد باید کاسه را دورگیری کنیم.در این صورت تخم مرغ به طور کامل هم زده میشود.
کوکی کشمشی با گردو

        ۶. در این مرحله روغن مایع و شیر را به مخلوط تخم مرغ می افزاییم .دوباره با دور           تند همزن مواد را در حد ۳۰ ثانیه مخلوط میکنیم. سپس مواد خشک را به مواد               طی دو مرحله اضافه میکنیم و با دور کند همزن مواد را مخلوط میکنیم تا خمیر               کوکی یکدست و اماده شود.

       ۷. باید این را در نظر بگیریم که هم زدن بیش از حد خمیر باعث میشود کوکی بعد از           پخت سفت شود.

      ۸. گردو ها را به صورت نگینی خرد میکنیم همراه کشمش درون ظرفی میریزیم .حالا           یک قاشق آرد را درون ظرف حاوی گردو و کشمش میریزیم و مخلوط میکنیم.

      ۹. مخلوط کشمش و گردو را به خمیر کوکی اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم             میزنیم تا کشمش و گردو به خورد خمیر بروند. در این مرحله روی ظرف را با سلفون           میپوشانیم و اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند.

     ۱۰. در ادامه ۱۵ دقیقه قبل از اینکه خمیر را از یخچال خارج کنیم، فر را با ۱۸۰ درجه              سانتی گراد روشن میکنیم تا گرم شود.بعد از ۱۵ دقیقه سینی فر را با کاغذ روغنی                میپوشانیم. خمیر کوکی را از یخچال خارج کرده و با اسکوپ بستنی خمیر را برداشته          با فاصله درون سینی فر میچینیم.اگر اسکوپ بستنی ندارید میتوانید با دست چرب            به اندازه یک گردو از خمیر برداشته و گرد میکنیم و درون سینی با فاصله از هم                میچینیم.

     ۱۱.  سینی را در طبقه میانی فر قرار می دهیم تا کوکی ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پخته         شوند.سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم تا کوکی ها خنک شوند. زمانی که           کوکی ها سرد شدند آن ها را از کاغذ روغنی جدا می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان          می چینیم.

    ۱۲. در ادامه برای نگه داری کوکی ها آن ها را درون یک ظرف در دار قرار می دهیم. در          این صورت به مدت ۱ هفته میتوانیم کوکی ها را درون یخچال نگه داری کنیم.همراه با       نوشیدنی مورد نظر خود میل بفرمایید.

نکات:

 

  • با افزودن پودر کاکائو به مواد لازم میتوانید کوکی کشمشی کاکائویی داشته باشید.
  • برای تهیه این کوکی بهتر است از پیمانه استاندارد شیرینی پزی استفاده نمایید تا مواد را طبق مقدار گفته شده با هم مخلوط کنید تا کوکی بسیار خوشمزه تهیه کنید که پودر قند (شکر) و دیگر مواد داخل آن به اندازه باشد.
  • به دلیل نامشخص بودن دمای فر در صورت شدید بودن شعله حرارت را کم نمایید.
  • مواد را با فاصله از هم در سینی قرار دهید چون مواد پهن و پف می کند.

امیدواریم با استفاده از دستور پخت کوکی کشمشی بدون شکر بتوانید کوکی خوشمزه ای درست کنید و نهایت لذت رو ببرید.
پیشنهاد میکنیم برای آشنایی با دستور پخت انواع کوکی ها کلیک کنید .

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *